Biciclind prin România: Sinaia – Cheile Orzei

comment 0
LOCURI

Există o vorbă care spune: ” Călătoria este cea care contează. Nu destinația.” Însă, în cazul traseului pe care vi-l propun în următoarele rânduri, este fix invers. Drumul în sine nu este foarte spectaculos, fiind vorba despre un drum județean obișnuit, circulat de mașini. Ultimii 7-8 kilometri coboară pe un drum forestier. Lucru încurajator la început, până să ne aducem aminte că mai trebuie să ne și întoarcem. 🙂 Destinația este Lacul Scropoasa, un loc care, de asemenea, nu impresionează foarte tare prin peisaj. Însă, dacă veți continua să mergeți de-a lungul lacului pentru încă câteva sute de metri, veți da de un loc care vă va tăia respirația. Se numește Cheile Orzei și este un loc relativ izolat, de care nu multă lume știe, și unde timpul parcă s-a oprit în loc.

Câteva informații utile despre lacul Scropoasa
  • Lacul Scropoasa este un lac artificial situat în inima munților Bucegi, pe valea râului Ialomița, la o altitudine de 1197 m. A fost construit în 1929
  • Lacul deține un potențial hidroenergetic apreciat la 1500 – 2000 kw/km, fapt ce a determinat construcția primei hidrocentrale românești în punctul Dobrești, în anul 1936
  • La o mică distanță de apele lacului, pe malul drept, se găsește Cabana Scropoasa, cabană ce este închisă turiștilor
  • Trecerea din Cheile Orzei spre Lacul Scropoasa se face printr-un tunel săpat manual ce are aproximativ 100 metri și este proprietatea Hidroelectrica, iar trecerea prin el este oprită

Impresionantul baraj Scropoasa

Detalii traseu

Sinaia – Calea Moroieni (DJ 71 spre Târgoviște) – DJ 713 (a doua la dreapta) – pedalați pe până la Cabana Dichiu (doar urcare) – DJ 713 A (de la Cabana Dichiu ușor stânga pe drumul asfaltat, coborâre) – la prima intersecție stânga pe DJ 714 (drum forestier) – la următoarea intersecțiem continuați înainte (nu intrați în pădure)  – Cascada 7 Izvoare – Lacul Scropoasa – urmați poteca pe malul drept al lacului prin dreapta cabanei Scropoasa – Cheile Orzei

PONT: puteți lăsa mașina la intrarea pe DJ 713

Lungime traseu: aproximativ 40 km dus-întors

Diferență de nivel: aproximativ 700 m

Timp: 7-8 ore (ritm lejer)

Echipament:  apă suficientă, pelerină de ploaie, wind-stopper, alimente energizante, loțiune SPF, piese de rezervă pentru bicicletă

Popas: Cabana Dichiu – pentru apă și mâncare, însă are un număr limitat de locuri,  iar în week-end poate fi aglomerat.

Hartă:

Harta detaliată aici.

Priveliște prin nori de la Cabana Dichiu

DJ 713 dinspre și către Sinaia

Munții Baiului văzuți de pe DJ 713

La o altitudine de 1700 m, norii își fac apariția.

Andrada

Posted by

O viziune modernă a României, cu povești fascinante, peisaje frumoase, idei interesante și oameni care inspiră. Un loc unde oricare dintre noi se poate regăsi, în care România e văzută fără retuşuri : frumoasǎ, fascinantǎ, primitoare, superficialǎ, indiferentǎ sau paradoxalǎ. O schiță a României de azi.